Сертифікація DOT - американське тестування мото шоломів
Дане заяву зробила NHTSA (Національна Адміністрація Безпеки Дорожнього Руху). Була надія, що в 1974 році цей стандарт буде дороблений і скориговано, і звичайно ж, остаточно затверджений. Але не які кроки до цього так і не були зроблені.
Як же проходять тестування? Мотошолом одягається на спеціальний муляж у вигляді людської голови з різними датчиками. Після, з певної висоти шолом скидають на платформу з висоти 6 фунтів (183 см) зі сталі (ковадло), після чого аналізують рівень захисту і ступінь пошкодження. Організація користується плоскими і напівсферичними сталевими поверхні (при тестуванні ― висота падіння шолома 4,5 фунта (137 см) для імітації різних видів удару.
Але DOT, все ж надає менше вимог, ніж Snell. Виробники проводять тестування самостійно, і визначають їх якість і відповідність стандарту Міністерства Транспорту. При цьому організація може не повідомляти Міністерство про результати тестування. DOT деколи проводять вибіркові перевірки. Оскільки виробник не зобов'язаний інформувати Міністерство, сертифікація DOT повністю заснована на принципі "довіри".
У 2001 році Міністерство Транспорту вирішили провести вибіркові перевірочні тести 40 примірників шоломів. 20% зразків не пройшли тестування. Серед них такі шолома, як AFX, Fulmer, M2R, NEXL, THH. Але навіть після цих тестів, ні хто з виробників не вніс корективи і зміни в конструкцію мотошоломів, для їх відповідності стандартам DOT.
З цього, у випадки купівлі шолома сертифікованого за стандартами DOT, ви не маєте жодної гарантії, пройшов даний шолом тест чи ні. І тестували шолом взагалі.
Тим не менш, стандарт DOT дуже важливий, оскільки він визначає необхідний мінімальний рівень вимог, яким повинен відповідати мотошолом. Дані стандарти зберегли життя більшості мотоциклістів.
Всі мотошлема, які надходять на ринок США і Канади, зобов'язані відповідати стандарту безпеки DOT, інша назва ― FMVSS №218.
По статистике ДТП в США и европейских странах, наиболее травматичные аварии на мотоцикле случаются именно при проезде на оживленных городских улицах. Именно по этому, стандарты DOT, так же как и европейские стандарты, рассчитаны для падения при не больших скоростях ― примерно 40-50 километров в час. Другой же случай рассматривается для любителей быстрой езды, особенно в ночное время, когда трассы свободны и есть шанс развить большую скорость. При повышенной скорости предполагается более длительное скольжение в момент падении, при этом сила полученного удара зависит от самой высоты, которая редко превышает 2,5 метра. Описанные типы аварий составляют ¾ общего количества серьёзных ДТП. Поэтому, данные риски являются ориентиром при разработке стандартов мото защиты.
Таким образом, наличие маркировки «DOT» на затылочной части шлема означает его соответствие необходимым требованиям безопасности, а именно, способность мото-шлема удерживать давление, удары и трение, а также способность сохранять свою форму в процессе испытаний.
- FuryganВідомий французький бренд мотоциклетного одягу, що вже понад 50 років є одним із лідерів з виробництва високоякісного захисного екіпірування для мотоциклістів.Повна версія статті
- Новинка Sena 50C. Що являє собою топова модель інтегрованої системи зв'язку із преміальної серії бренду.Мотогарнітура Sena 50C із вбудованою камерою 4К, підтримкою Mesh та Bluetooth Intercom™, динаміками та мікрофоном від Harman Kardon!Повна версія статті